Vytisknout

Malá obec - agenda kolem certifikátů, tokenů, přístupu do CzechPointu atp.

Občas mě z některých malých obcí osloví, že potřebují pomoc s prodloužením certifikátů, přístupem do ABOK - účtu České národní banky, přístupu do agend Justice atp. Vlastně pokud jsou volby a na obec je zvolen nový starosta, dost dobře se dostane do kolotoče, kdy neví, co vlastně musí všechno udělat atp.

Na tomto článku se průběžně pracuje....

0. CzechPoint - přístupy

Starosta, místostarosta, sekretářka na malé obci by měli mít přístup do CzechPointu - zde evidují např. když se do obce někdo přistěhuje a další potřebné věci.

K tomu, aby mohl mít někdo přístup do CzechPointu, musí mít

Certifikáty si každý nechá u pošty vydat dva jeden komerční  = VCA a jeden kvalifikovaný = QCA. Zatím nebudeme bádat, který je k čemu ... prostě je musíte mít.

Dále si byste měli mít na obci k dispozici přístup na administrativní stránky CzechPointu. Tento účet vypadá tak, že uživatelské jméno začítá adm_XXXXXXX a pak následuje název obce. např. tedy adm_Postovice, adm_Slany atp.

Tento účet administrátora CzechPointu je nutný k

1. Certifikáty - žádost, prodloužení a tokeny

2. Ztotožnění osoby v CzechPointu

3. Určení (kontrola) osoby starosty v CzechPointu

4. Vyplnění (aktualizace, kontrola) údajů na serveru Justice.cz

5. Pokud je obec zřizovateleme např. školky, opět kontrola a aktualizace údajů na serveru Justice.cz pro statutární zástupce těchto institucí.

6. Zajistit přístup na ABOK - přístup k účtu u České národní banky.