Počítače, Internet, Servery, Kamerové systémy

Poradna

|
Napsal Jan Rudle

Doposud bylo možné pro přístup do CzechPointu používat zaručený elektronický podpis. Z informací, které lze nalézt na stránkách CzechPointu a které jsou také rozesílány na obce, vyplývá, že od 20.9.2018 už by uživatelé, kteří používají v Czech pointu agendy:

  • Výpis z Rejstříku trestů,
  • Autorizovaná konverze,
  • agendy Matrik (Agendy zvláštní matriky, Agendy soudy, Agendy ohlašovny, Agendy obcí III. typu)

měli používat již jen kvalifikovaný elektronický podpis. 

V čem je rozdíl mezi zaručeným a kvalifikovaným elektronickým podpisem?

Prostě, kdo nepoužívá token (nebo čipovku) musí ji začít používat. Jestli máte v kanceláři token, tak ani v tomto případě nemáte vyhráno. Ze starých tokenů šel certifikát exportovat....to se ale nesmí. Musíte si pěkně pořídit certifikovaný token (či čipovou kartu) např. od České pošty (Postsignum)... https://www.postshop.cz/cs/firmy-tokeny-bezpecne-klice-tokeny-a-ctecky/tokenme-s-obsluznym-software/p&id=942

Vygenerovat nový certifikát, ale pozor!!!!!! ne tak jak jste byli zvyklí...je nutné generovat certifikát přímo na token, když to spletete vyhodíte 400 kč a musíte provést novou žádost o certifikát a nechat udělat nový správným postupem:-)

 

 

Kategorie: