Poradna

Napsal Jan Rudle

Popis problému: MUNIS - TRIÁDA - server přestane odpovídat klientským počítačům

U jednoho klienta jsem se potkal s následujícím problémem. Nainstalovali jsme IS Munis (Triádu) na nový server. K serveru se připojovaly dvě stanice. Zhruba po 3 týdnech mi z úřadu volali, že jim Triáda na počítačích nefunguje. Server byl normálně v síti dostupný. Když jsem se vzdáleně přihlásil na server, vše běželo jak má. Správce ASM hlásil, že všechny služby nutné pro IS Munis (Triáda) běží a vypadalo vše normálně. Pomohl restart serveru. Opět vše běželo cca 3-4 týdny a pak zase stejný problém. Jakoby přestal fungovat SQL server na kterém běží IS Munis - ale ten normálně běžel. Takže jsem to opět restartoval. V logu serveru jsem nic nenašel. V logu Triády byl zaznamenán problém s SQL serverem (timeout). 

Řešení problému: MUNIS - TRIÁDA - server přestane odpovídat klientským počítačům

Nakonec to vypadá, že jsme se dopátrali řešení. Buď můžete nechat server v pravidelných intervalech rebootnout (cca 1x týdně).

Nebo přeinstalovat program SPRÁVCE ASM z 32bit verze na 64bit. V průběhu hledání problému jsem si totiž všiml, že proces, který běží MunisAsmServis postupně konzumuje více a více paměti až zhruba po 3 týdnech dosáhne velikosti 4GB a pak nastane problém s dostupností SQL serveru. Při přeinstalaci služby MunisAsmServis na 64bit, by k problémům docházet nemělo.

Návod jak přeinstalaci služby udělat jsem získal na helpdesku Triády, jde o pár bodů:

  1. Nikdo by neměl pracovat v Triádě
  2. ve službách zastavte službu Triada - MunisAsm
  3. v triada.app\MunisAsm\app spusťte jako správce MunisAsmServiceUninstall.bat
  4. přejděte do podadresáře x64
  5. spusťte jako správce munisasmserviceinstall.bat.
  6. nastartuje službu Triada - MunisAsm
  7. to je celý postup upgrade na 64bit verzi.

Teprve to budu testovat, tak se uvidí.

.....tak bohužel v mém případě tato úprava neměla efekt. Vyřešil jsem tak, že se server každý den v noci restartuje - pomocí naplánované úlohy.