Popis problému
Zařizuji teď (únor 2017) pro své klienty EET. Jelikož klientova účetní používá program Money S3, rozhodl jsem se pro implementaci Profi Účtenky jako pokladního systému v prodejně. Instalace je prováděna na počítače a tablet s Windows 10.
Problémem se ale stal tisk na štítkovou tiskárnu OKPRINT 300. Tiskárna je připojena ethernetovým kabelem (disponuje i USB rozhraním). Někdy začátkem ledna 2017 tisk štítků celkem fungoval. Pak přišla aktualizace 2.5.22.0
Když se do Profi Účtenky zadá IP adresa a port tiskárny, vyběhne chyba: Chyba při připojování k tiskárně …..
Ve verzi pro Android však Profi Účtenka funguje úplně parádně.
Tak dnes je na světě aktualizace 2.7 - problém s tiskem stále přetrvává. Android funguje. Podrobil jsem tedy tablet s Windows 10, notebook s Windows 10 zkoumání a přišel jsem na jednu zásadní věc.
Řešení
!!!Návod je určen pro verzi Profiúčtenky pro Windows 10!!!
Článek předpokládá, že jste se pokusili o instalaci tiskárny dle návodu na webu profiúčtenka a tisk stále nefunguje. Návod je zde: http://profiuctenka.cz/wp-content/uploads/2016/12/Propojte-Profi-%C3%9A%C4%8Dtenku-s-tisk%C3%A1rnou-OK-PRINT-300-wi-fi.pdf
Problém s tiskem se objevuje pouze pokud je zapnut PRIVÁTNÍ PROFIL SÍTĚ. Pokud je zapnutý VEŘEJNÝ PROFIL sítě tisk funguje bez problémů. Zde by možná někdo usoudil, že tedy stačí zkusit vypnout firewall v privátním profilu a je to. Není tomu tak - tisk ani tak nefunguje. Neměl jsem dostatek času na zkoumání, jelikož zařízení na EET musím do rána vrátit do obchodu, takže přikládám podrobný návod jak počítač nebo tablet nastavit, aby tisk fungoval.
Překontrolujte jaký máte nastaven profil sítě
Pokud je profil sítě - VEŘEJNÁ SÍŤ - je vše v pořádku a maté pravděpodobně jiný problém s tiskem
Pokud máte nastavený profil sítě na PRIVÁTNÍ SÍT - je potřeba profil změnit na veřejnou síť a pak bude tisk fungovat
Jak změnit privátní profil sítě na veřejný?
Klikněte na ikonku sítě viz následující obrázek a zvolte NASTAVENÍ SÍTĚ.
V dalším okně zvolte SPRAVOVAT ZNÁMÉ SÍTĚ
V následujícím okně klikněte na síť, kterou používáte pro připojení k tiskárně a dejte VLASTNOSTI
Změňte přepínač u položky NASTAVIT TENTO POČÍTAČ JAKO ZJISTITELNÝ na VYPNUTO
Přepnutím na VYPNUTO se profil soukromé sítě změní na veřejnou síť a tisk z Profiúčtenky začne fungovat. Možná bude jen třeba do profiúčtenky znovu nastavit tiskárnu.
Poznámka
- Pokud by někdo myslel, že bude stačit v profilu soukromé sítě vypnout zjištování sítě (viz následující obrázek), není tomu tak...toto nestačí. Je nutné provést výše uvedené kroky.
- Vypnutí firewallu pro soukromý profil sítě opět nepomůže.
- Nastavení výjimek pro port 9100 ve firewallu také nepomůže.